シラバス参照

講義名 English Writing C(1) 
英文科目名 English Writing C 
科目ナンバー L00BAS2111 
担当者

高橋 ヘレン

科目群 他学部他学科科目(自由選択科目) 
対象学年 2年 
単位数
開講期間 後期 
曜日・時限・教室 後期 火曜日 4講時 C-311コンピュータ教室



授業のねらい
The purpose of this course is for students to acquire the skills necessary for writing an academic report in English. 
履修者が到達すべき目標
By the end of the course students will have completed writing an academic report in English of at least 1,000 words including citations and references. 
ディプロマ・ポリシーとの関係
(2) 英語学・英語コミュニケーション・英米文学・英 米文化の専門知識、プレゼンテーション技能とコミュ ニケーションの技能、そして地域社会、国際社会に 貢献できる英語運用能力を身につけている。

(4) 地域社会、国際社会に貢献できる英語の表現 力を身につけている。

(5) 主体的な態度で学修に継続して取り組むことが できる。 
授業の進め方
学修上の助言
Students will write something in English before and at the beginning of class.
During the class students will have opportunities to edit and proofread one another's work. 
アクティブ・ラーニングの要素の有無
Editing one another's work
Conducting a survey 
ICTを活用した双方向型授業の有無
Using editing software 
授業内容・計画
回数 授業、事前・事後学修の内容 時間
1回 事前   Write about yourself.  2.0 
授業   Formatting 
事後   Format your work.  2.0 
2回 事前   Correct a classmate's work.  2.0 
授業   Editing 
事後   Rewrite your work.  2.0 
3回 事前   Think of at least 3 topics/issues which you would like to research and write about.  2.0 
授業   Brainstorming: Choosing a topic and research question 
事後   Write about your reasons for choosing your topic and research question.  2.0 
4回 事前   Create a Mind Map of your ideas  2.0 
授業   Mind Mapping: Organizing your ideas 
事後   Find at least 1 resource from the library and at least 1 resource from the Internet.  2.0 
5回 事前   Write about why you have selected those resources.  2.0 
授業   Note Making 
事後   Make brief notes from your resources.  2.0 
6回 事前   Select a quotation from each resource.  2.0 
授業   Reported Speech, Quotations and Citations 
事後   Write sentences with reported speech, quotations and citations correctly.  2.0 
7回 事前   Choose a paragraph from your resources.  2.0 
授業   Paraphrasing 
事後   Paraphrase the paragraphs which you have selected.  2.0 
8回 事前   Choose a different paragraph from your resources.  2.0 
授業   Summaries and Abstracts 
事後   Summarize the paragraphs which you have selected.  2.0 
9回 事前   Referring to your Mind Map decide how many paragraphs you plan to write and their themes.  2.0 
授業   Arranging Paragraphs 
事後   Write your paragraphs.  2.0 
10回 事前   Write key sentences which you want to include in your Introduction and Conclusion.  2.0 
授業   Writing Introductions and Conclusions 
事後   Write your Introduction and Conclusion.  2.0 
11回 事前   Think of 3 - 5 questions for your survey.  2.0 
授業   Creating a Survey 
事後   Survey your classmates.  2.0 
12回 事前   Draft a Letter.  2.0 
授業   Writing Emails and Letters 
事後   Send a letter to a teacher, attaching your Survey Form.  2.0 
13回 事前   Compile your Appendices and References.  2.0 
授業   Appendices & References 
事後   Proofread your work carefully.  2.0 
14回 事前   Complete and print out your report.  2.0 
授業   Submit your report 
事後   Write a thank you letter to the teacher who helped you.  2.0 
15回 事前   Think about what you have learned and achieved in this course.  2.0 
授業   Write about what you have learned from this course in an essay/report style. 
事後   Submit your work to a suitable publication!  2.0 
授業科目に関連する実務経験の内容とその経験を活かした授業の展開
I have published articles in English.
I have experience of proofreading publications and university dissertations.
I have taught writing courses at university level for over 10 years. 
成績評価の基準と方法
課題に対するフィードバックの方法
60% Classroom/Online Tasks and Assignments
30% 1,000 + words English Report
10% Final Feedback Essay/Report in English 
テキスト
No 著者名 書籍名 出版社 ISBN/ISSN
1. 日本人がはまりがちな英語の落とし穴  『バーカー、デイビッド』  BTB Press  9784990415150 
参考文献
関連ページ
備考
教員e-mailアドレス
hybridge(@)sgu.ac.jp [ ( ) なし ] 
オフィスアワー
水曜日 13:00 -14:00 A-528 研究室で対応します。また、授業終了後、教室で直接質問を受け付けます。 
画像
ファイル


PAGE TOP