シラバス参照

講義名 英語IIB(30) 
英文科目名 English IIB 
科目ナンバー Z00LNG1106 
担当者

ミュア B.J.

科目群 基礎科目群(外国語) 
対象学年 1年 
単位数
開講期間 後期 
曜日・時限・教室 後期 木曜日 2講時 遠隔授業



授業のねらい
The aim of this course is for students to learn teaching skills through using English so they develop confidence in teaching English for their future careers.

英語を教えるスキルと自信を英語で身につける事を目指します。
英語を使いながら、ティーチングスキルを身につける事により、将来、英語を教える自信を養う事を目的としています。 
履修者が到達すべき目標
A. To gain confidence and experience in teaching English with different learning styles.
英語を教える経験と自信をつける事。

B. To improve pronunciation and intonation for effective oral communication based on models of native speakers of English. 
ネイティヴスピーカーを手本にしながら、発音とイントネーションを向上させ効果的な英会話を行う事 
授業の進め方
学修上の助言
【授業の進め方】
You need to speak in English and participate fully in each class
授業時間中は生徒が積極的な参加姿勢を見せ、かつ英語で発言する事が求められます。

You may need to work out of class, as well as in class, on your presentations. Presentations will be in English.
クラス内だけでなく、各自の時間を使ってプレゼンテーションの準備をする必要があり、プレゼンテーションは英語で行っていただきます。

You need to bring your notes in a clear folder every week without fail.
プリントをクリアファイルに整理して毎週忘れずにクラスに持ってくること。

【時間外学習】
You will need to spend time out of class practicing and preparing for your presentations.
プレゼンテーション の準備や練習のためにクラス外の時間を使っていただく必要があります。

【学習上のアドバイス】
Review and prepare for each class
予習・復習を毎回きちんと行いましょう。

Improve your English.
英語力を向上させるという意識を持ちましょう。

You need to speak in English and participate fully in each class
授業時間中は生徒が積極的な参加姿勢を見せ、かつ英語で発言する事が求められます。

Lastly, do your best for the class.
最後に、生徒がベストを尽くして授業に取り組む事を期待しています。 
アクティブ・ラーニングの要素の有無
Pairwork, Teaching Demonstrations 
ICTを活用した双方向型授業の有無
Using ICT in the classroom and suitable Internet resources for vocabulary and topic research 
授業内容・計画
回数 授業、事前・事後学修の内容 時間
1 事前   Make sure you have your textbook  2.0 
授業   Orientation and Review. 
事後   Practice pronunciation of English sounds which do not exist in Japanese  2.0 
2 事前   Create a list of personally useful vocabulary (and/or phrases) for discussion about topic seven.  2.0 
授業   English communication skills seven: Vacations (talking about past events, telling stories) 
事後   Consolidate understanding of new vocabulary, phrases, and sentence patterns by creating original example sentences.  2.0 
3 事前   Create a list of personally useful vocabulary (and/or phrases) for discussion about topic eight.  2.0 
授業   English communication skills eight: Countries (languages, people and food) 
事後   Consolidate understanding of new vocabulary, phrases, and sentence patterns by creating original example sentences.  2.0 
4 事前   Create a list of personally useful vocabulary (and/or phrases) for discussion about topic nine.  2.0 
授業   English communication skills nine: Experiences (have you ever…?) 
事後   Consolidate understanding of new vocabulary, phrases, and sentence patterns by creating original example sentences.  2.0 
5 事前   Create a list of personally useful vocabulary (and/or phrases) for discussion about topic ten.  2.0 
授業   English communication skills ten: Holidays (Christmas and New Year's customs) 
事後   Consolidate understanding of new vocabulary, phrases, and sentence patterns by creating original example sentences.  2.0 
6 事前   Prepare a Halloween costume  2.0 
授業   Review and Halloween activities. 
事後   Write about what you have learned about western celebrations.  2.0 
7 事前   Think about the differences between sounds and letters in English and in Japanese  2.0 
授業   Sounds & Letters (Introduction) 
事後   Plan how to teach sounds with your partner  2.0 
8 事前   Prepare to demonstrate sounds with your partner  2.0 
授業   Sounds & Letters (Assessment) 
事後   Think about what you have learned from your demonstration  2.0 
9 事前   Practise your English handwriting  2.0 
授業   Reading & Writing (Introduction) 
事後   Choose an English children’s book from the library  2.0 
10 事前   Prepare to tell a story to the class  2.0 
授業   Reading & Writing (Assessment) 
事後   Think about what you have learned from your storytelling  2.0 
11 事前   Think of an activity which you would like to teach in your final demonstration  2.0 
授業   Plan & Prepare Team-Teaching Demonstration 
事後   Plan your Team-Teaching demonstration with your partner  2.0 
12 事前   Prepare your Team-Teaching demonstration with your partner  2.0 
授業   Team-Teaching Demonstrations 
事後   Write about what you have learned from your teaching demonstration.  2.0 
13 事前   Prepare for a Christmas party  2.0 
授業   Review and Christmas activities. 
事後   Enjoy your Christmas and New Year!  2.0 
14 事前   Think about how you would welcome (overseas) visitors to your English class.  2.0 
授業   Best activities and lessons. 
事後   Think about what you have learned during the year about teaching English.  2.0 
15 事前   Think about what to write in your English Feedback Report  2.0 
授業   Feedback and review. 
事後   Plan how you will continue to learn English by yourself.  2.0 
授業科目に関連する実務経験の内容とその経験を活かした授業の展開
I have been the instructor for this course(or similar) for thirteen years. 
成績評価の基準と方法
課題に対するフィードバックの方法
30% Interactive Online/Classroom Participation
30% English Learning Assignments
30% English Teaching Assignments
10% English Report 
テキスト
No 著者名 書籍名 出版社 ISBN/ISSN
1. W. Carmen, L. Amy  『New Alphabet Starters』』    ISBN 978-981-4653-91-6 
参考文献
関連ページ
備考
Helen = Teaching English to Children (Phonics & Literacy)
Brendon = English Communication Skills. (Materials for this part of the course will be provided by the teacher). 
教員e-mailアドレス
muir(@)sgu.ac.jp [no ( ) ] 
オフィスアワー
Email me to arrange an appointment in my office or online(zoom). 
画像
ファイル


PAGE TOP